Orphanage+mekong delta

13 juli 2014

-10/07-

Alweer niet zo goed geslapen omdat onze Australische roommates altijd zo stil zijn wanneer ze terugkomen van uit te gaan. Onze haatgevoelens nemen met de dag toe; het enige waar ze over praten is make-up en feesten! Gelukkig komen we goed overeen met de Nederlandse meisjes!

We gingen nog snel naar de winkel om knutselmateriaal te kopen voor de peuters en vertrokken met de tuktuk naar het weeshuis. Eerst gingen we snel bij onze baby's langs. De verzorgsters hebben Lotte duidelijk in het oog gehouden want ze werd slachtoffer van kakapampers verversen (gelukkig hadden andere vrijwilligers net doekjes gekocht) en badjes geven. (Ze zag eruit alsof ze zelf ook in bad was gevallen :p)

Voor de peuters hadden we een knutselactiviteit voorzien. We maakten sambaballen van gebruikte petflessen die ze zelf mochten versieren en opvullen met rijst. Bij sommige lukte het heel goed maar anderen snapten het concept van de rijst niet zo goed. ( lees als: ze goten hun flesjes uit op de grond en aten de harde korreltjes op :D)

's avonds gingen we naar het beste Italiaanse restaurant ooit met de Nederlandse meisjes.

-12/07-

In het weekend krijgt iedereen vrijaf dus beslisten wij een dagje naar de mekongdelta te gaan. We stonden op om 6 uur, sprongen onder de douche en namen een taxi naar district 1 waar onze bus zou staan wachten. We hadden nog geen ticket omdat we pas op het laatste moment geboekt hadden, maar niemand wist van iets. Na eindelijk het goede bureau te hebben gevonden wouden ze precies niet helpen. We konden dat mens echt iets aandoen! Waarschijnlijk zag ze aan ons gezicht dat we heel boos gingen worden dus was het plots geen probleem meer en gaf ze gewoon ons ticket,grr! Na een drie uur durende tocht kwamen we eindelijk aan. We maakten een boottocht langs de floating market, de cocosnootfabriek en zagen de grootste slangen ooit!

Toen we terug kwamen wouden we een taxi nemen naar ons hotelletje maar blijkbaar stonden we gewoon 100 meter voor het hotel. Oeps! We gingen nog iets eten en kropen in ons bedje.

1. Leen:
    13 juli 2014
    In Vietnam naar een Italiaans restaurant? Haha. De echte Vietnamese keuken lijkt waarschijnlijk niet op de Vietnamees hier bij ons? Jullie hebben nog niet veel gezegd over het eten ginder.
  2. Lotte:
    14 juli 2014
    De sticky rice en de instant noodles komen onze oren uit!
  3. Leen:
    14 juli 2014
    ah, wij zijn nochtans in Den Haag naar de chinese supermarkt geweest en we hebben één en ander mee... o.a. noedels...
  4. Lotte:
    15 juli 2014