Vamos a la playa! (Ps: your flight is full)

19 juli 2016 - Puerto Lopez, Ecuador

Buenos,

​Zondagochtend namen we in de vroege uurtjes een taxi richting luchthaven. Vanuit Quito vlogen we naar onze laatste bestemming; Guayaquil, vanwaar we nog een bus moesten nemen naar Puerto Lopez (klein vissersdorpje). Die busrit duurde langer dan verwacht waardoor ons geduld lichtjes op de proef werd gesteld. Toen we hoorden dat we ook nog eens een taxi of bus moesten nemen begonnen we vanbinnen lichtjes te koken. Eens we daarin geslaagd waren en we ons hostel vonden, klaarde ons humeur meteen op! We hadden een supercool hostel op het strand, inclusief hangmatjes! Dus chillmodus; ON! We brachten de namiddag door op ons privé strand, deden een poging om te bruinen & probeerden overeind te blijven in de gigantische golven. 'S avonds genoten we nog van lekkere verse vis en slurpten we van een piña colada! De volgende ochtend hadden we een bootexcursie geboekt. Puerto lopez is de place to be om walvissen te spotten in het hoogseizoen. De beestjes komen elk jaar naar de kust om er kleintjes te krijgen en weer zwanger te worden, zodanig dat ze het jaar erop weer hetzelfde kunnen doen. We zagen

die giganten van super dichtbij, zo dichtbij dat het zelfs angstaanjagend werd! We spotten ook een familie dolfijnen, wat zeldzaam is in dat gebied. Samen met een schots meisje, kregen wij als enige blanken extra veel aandacht van de gids, waardoor we de kans kregen om een plekje te bemachtigen op het dak en de neus van de boot. Wat natuurlijk de meest fantastische uitzichten opleverde! Na beestjes te spotten maakten we een stop op isla del Plata, beter bekend als ' poor men's Galapagos' ( wij arme studenten behoren tot die groep). We zagen er de typische blue footed boobies en kolibries.​​ Na een wandeling namen we de boot terug om te snorkelen. Onderweg kwamen we nog een groep reuzenschildpadden tegen, wat een mooie beesten! We waagden ons een plons in het zeewater en spotten mooie tropische vissen! Helaas moesten we na een halfuurtje vluchten omdat we geprikt werden. Nele had natuurlijk weer het meeste geluk, aangezien zij beesten aantrekt die je liever niet aantrekt, kwam ze boven met enkele mooie kwallen steken. Daarna keerden we terug richting de haven. Aangezien de zee redelijk wild was en de anderen op de boot hier duidelijk minder mee overweg konden, hadden wij weer de tijd van ons leven.

​Momenteel zitten we te wachten op onze vlucht naar Quito, vanwaar we doorvliegen naar Lima.Allesinds dat dachten we, ondertussen zijn we in Quito, waar we te horen kregen dat onze vlucht volgeboekt is. Als er 1 passagier niet komt opdagen hebben we geluk en kunnen we er toch op, als die ene persoon beslist ons tegen te werken wil het zeggen dat we vanavond nog naar Bogota (Colombia) vliegen. Altijd spannend, dat backpacken!Morgen nemen we dan vanuit Lima onze vlucht naar huis, wat wil zeggen dat ons reisje er alweer op zit. Ecuador, je was het meest verassende & mooiste land dat we ooit zagen! Untill we meet again!