Beestjes, allemaal beestjes!!

5 juli 2016 - Lima, Peru

O​la amigos!

​Ondertussen is het alweer een paar dagen geleden dat ik iets schreef dus here we go! Zaterdag kregen we onverwacht nog een chilldag. En wat voor één!? Na uitgeslapen te hebben, trokken we richting mangos (beter bekend als het restaurant met mooiste uitzicht ever) waar we het beste tafeltje konden claimen om te brunchen. Dit tafeltje konden we natuurlijk niet laten schieten dus voor we het wisten was het tijd voor het avondmaal. Plots merkten we (ah nee wacht, Nele kan zo ver niet zien zonder bril) in zee, een walvisachtig dier op. We besloten dan maar ons boeltje te pakken en op reddingsactie te gaan maar helaas spoelde het dier redelijk levenloos aan. 'S avonds had het bucknerteam nog een verassing in petto voor Nele haar afscheid. We gingen naar een Peruviaanse show waar stuk voor stuk traditionele dansen werden opgevoerd. Na elke dans was het de bedoeling dat het publiek op het podium kwam om te dansen. Wat een moves hebben die peruvianen! Na onze heupen losgeshaked te hebben was het tijd voor één van de meest gênante momenten van ons leven. Elk gastland werd naar voor geroepen om een typische dans te doen van dat land. Natuurlijk was het bucknerteam dolenthousiast en riepen ze luidkeels in koor; BELGICAA!!! Jammer maar helaas heeft België geen typisch lied dus besloot de presentator dat wij zouden dansen op Peruviaanse muziek. Voor een zaal van 300 man haalden we onze zotste moves (lees als; stuntelige heupbewegingen) boven! Ook al was het een grote flop, hebben we toch goed gelachen met onszelf! En zo sloten we al dansend de avond af!

​Zondag en maandag moesten we er alweer vroeg uit om naar de dierencampagne te gaan. Omdat ik de enige dierenliefhebber was werd ik semi-gedwongen om de hele dag te helpen op het 'operatiekwartier'. Ons kleine lokaaltje werd omgebouwd tot een echte dierenartsenpraktijk. Met enkele doeken werd eerst een onthaal gemaakt waar de dieren gewogen en gevaccineerd werden. Daarna was er een lokaaltje waar de dieren klaargemaakt werden voor de operatie en waar ze terug kwamen om te ontwaken na de operatie en tot slot was er het heuse 'operatiekwartier' waar met kinderstoeltjes en bankjes een tafel was gemaakt waar de diertjes onder het mes gingen. Ik leerde er veel bij en had er de tijd van mijn leven! Zeker toen ik zelf mocht snijden! Nele bleef de hele dag op een veilige afstand van alles wat met dieren te maken had. 'S avonds gingen we nog met enkele mensen van Buckner naar Wasabi voor een all you can eat Peruviaanse sushi diner ; heaven!!

​Vandaag doen we onze was&plas en maken we onze rugzakken want morgen gaan we naar ECUADOOOOOR!!

​siejaaaaaa xxxx

​​