Dam sen + eerste investering voor weeshuis

-13/06-

Ons plan om eindelijk nog eens te kunnen uitslapen mislukte volledig omdat de regering blijkbaar een soort jeugddag organiseerde en de muziek dus superluid stond! Daarna genoten we van een lekker ontbijtje in de rooftopbar.

We besloten om in de namiddag naar het dam sen waterpark te gaan. Duidelijk ons slechtste idee ooit! Nog nooit zagen we zoveel vietnamezen bij elkaar! We konden letterlijk bijna niet bewegen! (Blijkbaar is er in de week geen kat, op zondag duidelijk wel!) Bovendien wisten we niet dat de Vietnamese vrouwen geen bikini dragen maar een gewone t-shirt en short. Dat maakte het blijkbaar heel moeilijk voor de mannen om hun ogen niet te laten afdwalen.. Ook heel gemanierd dat ze ons gewoon allemaal aanwezen! Na een halfuurtje ons ongemakkelijk te hebben gevoeld, wurmden we ons door de massa heen weer naar buiten. Zonde van het geld want er waren superveel speciale glijbanen!

-15/06-

Gisteren avond gingen we met onze coördinator op zoek naar een airco dat we betalen met het geld dat we ophaalden met de snoepjesverkoop. We besloten de duurste te kopen omdat die 10 jaar garantie had en een electriciteitsbesparing, heel belangrijk voor het weeshuis.

Vandaag vertrokken we al in de voormiddag naar het weeshuis omdat ze de airco kwamen installeren. Alles verliep vlot tot we moesten betalen... Die meneer was de kaartlezer vergeten in de winkel en vertrouwde niet dat we zouden komen betalen later dus moest er 1 slachtoffer mee op de brommer! Lotte werd een soort van gedwongen ;) Na de tocht te hebben overleefd,in het meest drukke verkeer ter wereld, begonnen de problemen in de winkel. Onze kaart werd niet geaccepteerd ( terwijl we dit duidelijk opvoorhand hadden gevraagd) dus moest Lotte naar een ATM maar daar stond er een limiet op de kaart. De mensen van de winkel werden duidelijk al ongerust dat we dit nooit zouden kunnen betalen en aangezien ze geen Engels konden verbeterde het er niet op. Na een halfuur telefoneren en sms'en kwam het uiteindelijk toch goed!

Tot snel xxx

1. Leen:
    15 juli 2014
    Amai, t zijn daar nogal toestanden...eigenlijk precies toch wat rare mensjes...
    En is de airco degelijk verankerd geraakt in de muur of het plafond ? Anders zou ik het niet betrouwen..
    T begint nu te korten hé, en zouden jullie nog terug gaan ?
    (... dan ga ik ook eens mee ;-) ))
  2. Leen:
    15 juli 2014
    Nele en Lotte, ik vind dat jullie de aankoop van de airco eens met wat foto's en een kort reisverhaaltje in de padvis mogen zetten; zelfs in dat nieuwe boekje van Brakel, hoe noemt dat nu ook weer ?
    Even gaan spieken... niet de infobrakel, maar de bonvivant. Zien jullie dat zitten ? Zo lezen de mensen van Brakel dat de scouts wel degelijk voor uitvoering van hun plannen en goede intenties zorgen !
    Vanwege nen fieren daddy.
  3. Lotte:
    18 juli 2014
    Jaja dat waren we allemaal al van plan hoor papa!