Orphanage

11 juli 2014

-08/07-

Vooraleer we echt konden vertrekken naar het weeshuis moesten we nog een 45 minuten durende rit afleggen in een tuktuk (lees als: een soort minibusje met twee bankjes aan de zijkant dat evengoed als beestentransport zou kunnen gebruikt worden ; zie foto!). Eens de tuktuk veilig zijn weg had gevonden door de voorbij racende massa brommertjes, konden we kennismaken met enkele medewerkers. Het eerste beeld dat we kregen toen we binnenkwamen, was een hele zieke jongen met een infuusje. Best wel confronterend! Later maakten we kennis met de baby's. De jongste is 3 maanden oud en de oudste ongeveer 1 jaar. Er is ook een kindje met het downsyndroom en eentje heeft een ongeneeselijke hersentumor. Het zijn stuk voor stuk schatjes van patatjes! We mochten ze flesjes geven en Lotte mocht een badje geven, gelukkig geen luiers verversen want ze kennen hier geen luierdoekjes, enkel een blote hand.. 'T is eens iets anders ;) De namiddag vloog voorbij en voor we het wisten zaten we alweer in de tuktuk.

-09/07-

Wat een vreselijke nacht, de meisjes van onze kamer zijn uitgegaan tot een stuk in de nacht en vonden het duidelijk niet nodig om rekening te houden met de slapende mensen in de kamer, dus sliepen we wat langer 's ochtends. We gingen eerst naar de bakker en planden ons daarna te douchen. De douches zijn in een soort kot waar geen ramen zijn, dus de zijkanten zijn helemaal open. Maar net toenwe klaarstonden in de douche begon het superhard te regenen waardoor alles wegwaaide en al onze kleren en wijzelf kletsnat waren. We hebben er gelukkig hard om gelachen!

Na de middag was het weer tijd om naar het weeshuis te gaan. We starten onze namiddag bij de baby's en eindigden bij de kindergarden (2-4). Best wel zielig, die kindjes zitten daar in een superklein hoekje afgesloten met een hek, net als aapjes in de zoo. Er lag niets van speelgoed en de oppas zat zelf naar een karaokeshow te kijken. Wij hadden ballonnen en kleurprenten meegenomen zodat ze toch iets leuks konden doen. Ongelooflijk hoe die kinderen begonnen te vechten om toch maar iets te hebben, maarja wat wil je..

Morgen gaan we met onze Coordinator naar de winkel om al wat materiaal te kopen, we denken aan een dikke matras voor de baby's want die moeten op de grond slapen, luiers en melk. Met de rest van ons bedrag zullen we later wel nog beslissen..

Tot snel xx