Holy cow

27 juni 2015 - Lima, Peru

Hoihoi!

Zoals eerder deze dagen, waren we steeds vroeg uit de veren. Op onze tweede dag, vrijdag, zou een groep vrijwilligers arriveren die zouden aansluiten bij ons. Op het programma dat we eerder gekregen hadden, stond iets vermeld over een missie van "the baptist church". We hielden ons hart al vast voor wat ons te wachten zou staan. Alles wat we ons ook maar konden inbeelden, (ivm christendom) werd werkelijkheid! Doordat onze visie lichtjes afweek tov die van hen, ontstonden er nogal wat frustraties (Vooral aan onze kant dan). Vele zuchten,fronsen en rollende ogen later konden we eindelijk weer naar de community. De community is vooral gericht op moeders en kinderen in de sloppenwijken. De kinderen kunnen spelen,knutselen,nieuwe dingen leren en de moeders krijgen les over het belang van hygiëne en allerlei ziektes. Wij hielpen bij de kleintjes. 'S avonds aten we nog een overheerlijke soort paella! Zaterdag werden we om 8 uur verwacht in het hotel van de anderen. Dankzij ons superduper oriëntatievermogen waren we slechts 2 straten verwijderd van ons eindpunt. Jammergenoeg ging het daar fout en vroegen we de weg aan enkele locals (die duidelijk nog minder de weg wisten dan ons). Uiteindelijk kwamen we een halfuur te laat aan maar tot onze verbazing (niet dus!) was de groep nog bezig met het gebed. Gelukkig werden we gered door onze bus. In de voormiddag schilderden we een eerste laag in verschillende kamers en in de namiddag knutselden we weer met de kleintjes. We gingen ook nog even naar de uiteenzetting over luizen, waar Nele spontaan overal jeuk van kreeg.

Goeie nootjes! (Buenos nochesHihi)