Halong bay

27 juni 2014

-27/06-

Deze ochtend moesten we al vroeg uit de veren want we werden opgepikt voor een tour naar halong bay! Voor diegene die dit niet kennen: duizenden limestone eilandjes in een baai,uitgeroepen tot Unesco werelderfgoed! Tijdens de vier uur durende rit had lotte's tere maagje het al begeven...probleem 1: ze moest overgeven in een zakje! Probleem 2: er zat een gat in de zak! Maar de gids loste dit op door al rijdend de deur open te steken en het zakje naar buiten te zwieren! Problem solved! Eens aangekomen in halong bay werden we aan boord verwelkomt met een heerlijk buffet van verse zeevruchten! Na een tijdje varen meerde de boot aan bij de drijvende vissershuisjes en mochten we op eigen houtje gaan kajakken tussen de grotten,prachtig! Ongelofelijk hoe die mensen daar kunnen leven! Daarna zetten we onze tocht verder en stopten nog eens bij een grote grot,helemaal verlicht in alle kleuren! Pure kitsch,maar wel eens tof om te zien!

Ziezo dit was een kort verslagje van vandaag! En ohja we leerden ook nog 2 Thaise dametjes kennen(Nele heeft alvast hun emailadres voor als ze nog eens naar thailand op reis wil),Lotte was superblij toen ze haar eerste waterbuffel zag en volgens Nele zijn we al veel gebruind (niet dus!)

De komende drie dagen zou het kunnen dat we niet kunnen bloggen want we gaan naar sapa!

Groetjes uit het hete en vaak stinkende Hanoi!xxx

1. Leen:
    27 juni 2014
    Oei, begint al goed voor Lotte precies. De rest klinkt wel goed. De omgeving zal wel prachtig zijn. Ik heb al eens opgezocht op internet.
    Efkes nog één kleine opmerking: verwelkomt???? (sorry, maar 't is beroepsmisvorming)
    ;-) Veel plezier en hou de grootste stukken binnen he zus ;-)