Hanoi&sapa

30 juni 2014

-28/06-

Onze laatste dag in Hanoi wouden we het nieuwere deel van de stad bezoeken. We kregen een klein hongertje dus stopten we even in een hippe smoothiebar, lekkeeeer! We zetten onze tocht voort naar de westlake met pagode,maar toen we daar eindelijk aankwamen mocht Lotte niet binnen wegens te kort gerokt (het kwam tot aan mijn knieën!!!!!). We waren zo ver gestapt dus konden we dit niet laten gebeuren.. Dus glipten we stiekem toch naar binnen! 'S avonds gingen we eten in een bekend Thais restaurant; nele's favoriet! Daarna vertrokken we met de nachttrein naar sapa,wat een gammele boemeltrein was dat seg! We deelden een compartimentje met een oud bergvrouwtje dat direct sliep. Lotte moest naar boven klimmen zonder trap,wat een workout! Vreemd genoeg lukte het ons toch om al schuddend in slaap te vallen.

-29/06-

Rond kwart na 5 werden we wakker want de trein zou normaalgezien rond dat uur aankomen in lao cai. Helaas voor ons bleek dat de trein maar liefst twee uur vertraging had opgelopen, voor niets zo vroeg opgestaan! Bij aankomst vonden we dan ook nog eens niemand met ons naambordje. We wisten niet goed wat we nu moesten doen aangezien we al betaald hadden voor onze tour. We betaalden dan nog maar eens een busrit naar sapa want een betere oplossing was er niet. In sapa gingen we op zoek naar het hotel dat hoorde bij onze tour maar zonder de hotelraam was dat natuurlijk onbegonnen werk. We probeerden de hele tijd ons agency te bellen maar niemand nam op. Op een vreemde manier (leggen we later wel nog eens uit,lang en ingewikkeld verhaal) vonden we onze gids toch. We vertrokken voor een korte trektocht naar catcat,een bergdorpje verderop. Het landschap was prachtig,ongelofelijk hoe ze de rijst en mais kunnen oogsten op zulke stijle bergen!

-30/06-

Vandaag deden we een langere trektocht van 12 km naar 2 dorpjes. We kunnen eigenlijk niet uitleggen hoe mooi het was dus je zal het wel zien aan de foto's :) Nu zijn we klaar om weer op de trein te stappen!

tot morgen!

1. Laura:
    1 juli 2014
    Amaaaaai, iedere morgen eerste werk op mijn bureautje is jullie blog lezen, en de foto's bekijken en ondertussen uitkijken naar 26 juli want dan vertrek ik!! :)
  2. Leen:
    2 juli 2014
    Het is hier idd zot de moeite! Sapa was tot nu toe het mooiste dat we gezien hebben,dus toch een aanrader! Groetjes van 2 bijna zwarte girls,hehe!xx