Crossen door de woestijn!

11 juli 2015

Buenos nutsies!

Vrijdagochtend namen we afscheid van iedereen op het kantoor van Buckner. We gingen voor een laatste keer naar het nieuwe community center en pakten er alle spulletjes uit die we hadden gekocht met onze centjes! We konden maar tot de middag blijven want in de namiddag zouden we de bus nemen naar onze volgende bestemming, ica. De mevrouw uit onze hostel had de bus geregeld en dankzij haar hadden we de allerbeste plekjes ooit! We werden er behandeld zoals de vip in een vliegtuig. Leren ligzetels,voetbankjes, tv, dekentje en kussentje, eten, van nog maar te zwijgen van de 'view panaramico' (de voorste plekjes in een dubbeldekker). De hele rit keken we onze ogen uit. We reden in een woestijnlandschap met naast ons de zee! Eens aangekomen in het busstation zouden we normaal opgehaald worden door het hotel, helaas waren die mannen nergens te bespeuren. We probeerden dan maar enkele telefooncellen, omdat we de taxichauffeurs hier niet zo vertrouwen, maar die deden het niet. Gelukkig waren er twee nonnetjes die ons ter hulp kwamen. Na uiteindelijk een uurtje gewacht te hebben, kwam er dan toch iemand opdagen! Wij met onze rugzakken in een minitaxi gepropt aangezien die geen koffer had! Het valt ons op dat er hier bijna geen normale auto's rijden maar enkel miniversies,die ons op ene of andere manier aan kevers/kakkerlakken doen denken.

Zaterdag namen we alweer een minitaxi richting ica stad. Daar aten we het degoutantste ontbijt ooit (onze maagjes zullen weer getraind zijn) en boekten we een trip naar huacachina en paracas. Huacachina is een oase in de woestijn en paracas is een natuurreservaat op zee met veeeel beestjes! Omdat er in Ica zelf niets te beleven viel, besloten we direct een taxi naar huacachina te nemen. En of dat en goed idee was!? 's middags  vonden we een superleuk plekje om te eten tussen de palmbomen en hangmatten met uitzicht op de oase. Toen de zon erdoor kwam besloten we ons een comfortabel plekje te zoeken in het zand en wat te zonnebaden. Tegen de late namiddag was het eindelijk onze beurt om te gaan crossen met buggies in de woestijn! Met de ondergaande zon op de achtergrond vlogen we over de zandduinen heen! Onderweg stopten we om van enkele hoge bergen te sandboarden, ge-ni-aal! Ondertussen zijn we terug in het hotel en is onze kamer een zandbak geworden

Morgenvroeg vroeg uit de veren want dan gaan we naar paracas, toedels xxx